Kanalvalg og målgrupper – Hvordan når vi ulike målgrupper og hvilke kanaler skal vi bruke?

Det kommer stadig nye kommunikasjonskanaler i takt med farten i den teknologiske utviklingen. Ifølge en undersøkelse publisert av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere Kompetanse Norge) kan vi lese at langt fra alle greier å henge med. Nå advarer ekspertene om et digitalt klasseskille.

Hva betyr dette for oss som har «alle» som målgruppe? Vi deler opp «alle» og spør: Hvordan når vi Generasjon Z, innvandrere og de eldre.

Bjørg Karin Bjåland Buttedahl, kommunikasjonssjef i Pensjonistforbundet. 

Til å svare på dette kommer kommunikasjonssjef Bjørg Karin Bjåland Buttedahl i Pensjonistforbundet og kommunikasjonsrådgiverne Randi Kvåle Iversen og Ragnhild Sofie Rygg fra Asker kommune. Alle de har ny og relevant erfaring å dele med oss. Hva tenker du om temaet? Hva mener du er den største utfordringen når du/dere skal nå ut med et budskap?

Kommer vi til å skrote Facebook?
Direktør i Datatilsynet, Bjørn Erik Thon, kommer til høstsamlingen. Han vil gi oss innsikt i Datatilsynets vurderinger og begrunnelse for ikke å bruke Facebook i sin kommunikasjon. Direktøren for Teknologirådet, Tore Tennrøe, har sagt i en uttalelse til NRK at han er sikker på at Datatilsynets vurdering vil føre til at flere offentlige aktører kommer til å legge ned sine Facebook-sider. Stemmer det? Kommer vi til å skrote Facebook?

Bilde av mann
Bjørn Erik Thon fra Datatilsynet

Kommentarer er stengt.

WordPress.com.

opp ↑

%d bloggere liker dette: