Cheryl Macdonald hadde som mål å senke terskelen for å bruke mobiltelefonen som videokamera da hun snakket til Kommuniks høstsamling.
– Det er ikke mye som skal til. En mobiltelefon, en ekstra mikrofon og kanskje et stativ er det du trenger. I tillegg kan du eventuelt laste ned en app eller to, fortalte Macdonald.
Hun presenterte en sjekkliste for hva som er viktig å tenke over før man tar i bruk film:
Hvem skal vi nå?
Hvilken kanal bør vi velge?
Hvilket budskap skal formidles?
Hvem skal formidle?
Hvilken kunnskap kreves?
Budsjett?
– Det er viktig å understreke at ikke alle ledere egner seg for film. Da bør man droppe film eller velge noen andre til å formidle budskapet, sa Cheryl Macdonald.
Egenproduksjon er ikke en erstatning for profesjonelle filmer. Er budskapet mer sammensatt, bør profesjonelle produksjoner brukes.
– «Hjemmefilmer» passer når du skal vise noe mer enn det ord kan beskrive, om det er noe du vil «tease» eller om du vil ha litt tilleggsinformasjon til vanlige artikler, fortalte Macdonald.
Oppsummert sa Cheryl Macdonald at vi må våge litt, satse på god lyd og ikke lage for lange filmer.
Legg igjen en kommentar